Jak wygląda rynek pracy w zawodzie?
Trudno o pracę w tym zawodzie, wciąż mało firm poszukuje osób do wykonywania takich zadań, co roku na szczęście ich liczba się zwiększa. Ponieważ jest się częścią zespołu HR, a z wynagrodzeniami w tej branży nie jest wesoło, jest spora rotacja – i de facto to jedyna możliwość na znalezienie pracy (tj. nie powstają nowe stanowiska lub dzieje się to bardzo rzadko, aplikuje się najczęściej na miejsce „po kimś”).
Jak wygląda przeciętny dzień w pracy?
Praca typowo biurowa, ogarnianie maili, organizacji eventów i inicjatyw (zarówno on-line: zarządzanie projektem, czasem, ludźmi, promocja, kontakt z uczelniami, organizacjami studenckimi etc., jak i off-line: obecność w czasie wydarzenia, przygotowanie stoiska wystawienniczego, materiałów na stoisko, prowadzenie prelekcji itp.).
Największe zalety pracy w zawodzie
Prestiż firmy/stanowiska, Samodzielność w podejmowaniu decyzji, Możliwości rozwoju, Praca z ludźmi, Ciekawa praca pełna wyzwań, Pomaganie innym
Największe wady pracy w zawodzie
Nadgodziny, Dużo stresu, Praca w weekendy, Niskie zarobki
Jakiej wysokości zarobki można osiągnąć w zawodzie?
początkowo: ok 2000 na rękę. Największą podwyżkę można uzyskać w momencie zmiany pracodawcy.
Podziel się jakimś ciekawym doświadczeniem z pracy
Praca zdecydowanie dla osób, które lubią jak się sporo dzieje w tym samym czasie, cenią sobie kontakt z ludźmi, lubią występować i reprezentować firmę. Coraz prężniej działa branża EB w Polsce, organizowane są różnego rodzaju konferencje, można udzielać się w grupach, uczyć od doświadczonych. Sporo jest jeszcze w Polsce do zrobienia, ale wszystko jest na dobrej drodze 😉
Cechy charakteru idealnego kandydata:
Komunikatywność, Dążenie do celu, Dokładność i precyzja, Odpowiedzialność, Pewność siebie, Pracowitość, Spostrzegawczość
Jakie są preferowane ukończone kierunki studiów/ kursy do pracy w tym zawodzie?
Raczej marketing, PR, zarządzanie zasobami ludzkimi, choć coraz częściej brane pod uwagę jest doświadczenie niż wykształcenie (działalność tego rodzaju w organizacjach studenckich etc.).
Jakie dodatkowe umiejętności mogą okazać się cenne i pomocne do pracy w zawodzie?
Umiejętność zarządzania czasem/ pracy pod presją czasu, Umiejętność szybkiego rozwiązywania problemów/ podejmowania decyzji, Umiejętność ustalania priorytetów, Umiejętność planowania
Twoja droga do dzisiaj – przepis na sukces i porady dla osób, które wybierają się na studia lub już studiują i wkraczają na rynek pracy.
Bez doświadczenia w czasie studiów będzie ciężko się dostać na takie stanowisko. Zacznij przynajmniej od praktyk, żeby je zdobyć.
Czy masz jakąś radę dla osób chcących pracować w tym zawodzie?
Może być ciężko, praca tylko dla osób, które to lubią, sprawia im to frajdę i się nie demotywują za szybko 😉
Zostaw komentarz